GEZONDE VEGETARISCHE KAPSALON!

GEZONDE VEGETARISCHE KAPSALON!

GEZONDE VEGETARISCHE KAPSALON

Haak nou niet gelijk af bij de woorden: gezond en vegetarisch. Want geloof mij, deze kapsalon is én gezond én vegetarisch, maar vooral onwijs lekker!

Afgelopen maandagavond at er een vriendinnetje bij mij die graag iets gezonds wilde eten. Om nou een bak sla op tafel te knallen, vond ik ook weer zo zo en daarom ben ik toch de keuken ingedoken. Ik maakte deze overheerlijke gezonde vegetarische kapsalon voor haar met zoete aardappel, linzen, kikkererwten, sla en tomaatjes. Ook maakte ik hier de zelfgemaakte knoflooksaus met een munttwist bij die ik al eerder postte. Om het geheel dan net ietsje ongezonder te maken, maar we zijn tenslotte niet aan de lijn, maakte ik er nog Indiaas naanbrood met knoflook bij. Jum!

Ik postte hier snel wat foto’s van op Instastories en kreeg hier zoveel reacties op, dat ik het gerecht gister gewoon nog eens gemaakt heb, om heldere lichte foto’s ervan te maken en het recept stap voor stap met jullie te delen.

INGREDIËNTEN VEGA KAPSALON VOOR TWEE PERSONEN

Ingrediënten

Benodigdheden:
Vijzel
Ovenschaal

Gezonde vegetarische kapsalon met zoete aardappel frites

WAT TE DOEN?

  1. Verwarm je oven voor op 200 graden.
  2. Maak het zakje zoete aardappelfrites open en strooi ze in de ovenschaal.
  3. Pak je vijzel erbij en vijzel 1,5e theelepel komijnzaad fijn en meng hier 1,5 theelepel paprikapoeder doorheen.
  4. Strooi dit over de zoete aardappelfrites heen en hussel goed door.
  5. Giet er wat olijfolie over en roer de zoete aardappelfrites nogmaals goed door.
  6. Inmiddels zal je oven klaar zijn. Zet de schaal in het midden van de oven voor 35 minuten.
  7. Giet de kikkererwten en linzen af. Na 35 minuten zijn je zoete aardappelfrites goed en roer je de kikkererwten en linzen door de aardappelfrites heen. Plaats de schaal voor 5 minuten terug in de oven.
  8. Was ondertussen de cherry tomaatjes en snijd deze in vieren.
  9. Zodra het belletje van de oven gaat, haal je de schaal uit de oven en strooi je hier hier het zakje ijsbergsla en cherrytomaatjes overheen.  Hoppa, je gezonde vegetarische kapsalon is klaar!

Je kunt deze gezonde kapsalon iets minder gezond maken door er kant-en-klare knoflooksaus overheen te strooien, maar je kunt ook voor deze gezonde knoflookmuntsaus variant gaan.

Zoals ik hier boven al schreef, aten wij er ook zelfgemaakt knofloook naanbrood bij. Het deeg voor de naan maakte ik voordat ik aan de kapsalon begon, zodat het deeg de tijd had om te rijzen.

Eet smakelijk en geniet van jouw gezonde vegetarische kapsalon! 

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*